Web teksten
Teksten die op het wereldwijde web terechtkomen worden de lezers bijna letterlijk om de oren geslingerd.
De hoeveelheid informatie die mensen dagelijks op zich afgevuurd krijgen wordt met rasse schreden groter, en het is dan ook van het grootste belang beknopt, efficiënt en doelgericht met informatie om te springen als u gaat publiceren.
Desalniettemin wordt meer en meer de fout gemaakt om géén of nauwelijks tekst te gebruiken. Een beeld zegt, dat geloven ook wij, vaak meer dan duizend woorden. Maar een beeld zegt tien keer zoveel met de vier juiste woorden dan zonder woorden of met tien foute.
Ook hier is het bijzonder belangrijk om schrijver en klant met mekaar aan tafel (of onder de Japanse kerselaar in onze rustgevende tuin) te krijgen en met een open geest te brainstormen en beslissingen te nemen. Alleen zo kunnen we, keer op keer, een goed resultaat verwachten.
Maar vaak gaan we nog een stuk verder. Werkt u samen met een webdeveloper? Dan zullen we ook vragen om met hem of haar het ontwerp, de opzet, de mogelijkheden en de intenties door te nemen. Hebt u een marketeer die bepaalde afbeeldingen wil gebruiken, komt ook deze persoon in 'the circle of trust'.
Alle aspecten moeten namelijk op mekaar afgestemd zijn, ook, en vooral, de tekst.